Thursday, May 22, 2008

"Liefde": de 2de genomineerde

Op dinsdag 13 mei 2008 werd de winnaar van de Poëziewedstrijd 'Liefde breng ons Dichter' bekendgemaakt en op gepaste wijze in de bloemetjes gezet.

We zetten hierbij de verschillende genomineerden (in totaal 4) op een rijtje, en laten jullie genieten van hun schrijfsels!

Oriëntaalse groetjes
Saïd



Wapenstilstand – door FaridS

Het is stralend oorlog in ons hoofd
Dwarrelend daalt een blad neder,
Weg van Liefde, Weg van hoop
Daalt neder in een kolk.


Triest kijk ik naar binnen
Ik bloed en aarzel:
Zwicht je voor de stroom?
Stille wakende nachten,
Lig ik naar je aanwezigheid te smachten.
Je zuurstof heb ik nodig.
Dat weet je.

Ik raak je onthulde gedachten:
Je licht kan het niet meer aan, te schijnen
Hoe sus ik je angst voor ontreddering?


Het is vrede in ons hoofd
Dwarrelend blad zit vast in ons moeras
Liefde is weerloos ... zonder jou.
Verwijt me niet van te dromen
Over samen
Vòòr de toekomst opstaat
Vòòr de toekomst neerzijgt als een bijl.
Wat is de prijs van een wapenstilstand?

No comments: